Prowadzimy całoroczne szkolenia szybowcowe odbywające się za wyciągarką lub samolotem na szybowcach Bocian i Puchacz.
WYCIĄGARKA
W sezonie 2017 nasz ośrodek zakupił nową wyciągarkę “Ropczyce” ,dzięki której szkolenie idzie jeszcze sprawniej i bezpieczniej.
Holówki
Dysponujemy dwoma samolotami holującymi Socata 235, których moc zapewnia bezpieczne wykonywanie lotów szybowcowych.
Szybowce
Dysponujemy pięcioma szybowcami dwusterowymi przeznaczonymi do szkolenia, dzięki czemu szkolenie przebiega bardzo sprawnie.
SZKOLENIE PODSTAWOWE
Jest to pierwszy i najważniejszy etap szkolenia szybowcowego, który należy przejść na drodze zdobywania licencji SPL. Szkolenie to potocznie nazywane jest “podstawówką” i polega na nauce podstawowych zasad lotu i elementów pilotażu, które stają się kluczem do uzyskania kolejnych umiejętności.
Uczymy: wykonywania startu, lotu po prostej, zakrętów, lądowania i radzenia sobie w sytuacjach niebezpiecznych. Kładziemy wysoki nacisk na trening w sytuacjach szczególnych i niebezpiecznych.
Szkolenie podstawowe realizujemy:
- za wyciągarką – 51 lotów
- za samolotem – 32 loty
KOLEJNE ETAPY SZKOLENIA
TYP STARTU
Nauka holu za samolotem – po zakończeniu szkolenia podstawowego za wyciągarką, możemy przeszkolić się na nowy typ startu – start za samolotem, włączając radzenie sobie w przypadku zerwania liny.
Ilość lotów – 11
DOSKONALENIE LĄDOWANIA
Etap, który poświęcony jest precyzyjnemu lądowaniu. Na tym etapie uczeń pilot uczy się kończyć dobieg w wyznaczonym miejscu, lądowania z tylnym wiatrem, wykonywania bezpiecznych manewrów do pola (esowanie z wiatrem, esowanie pod wiatr) oraz wyboru bezpiecznego miejsca do lądowania.
Ilość lotów – 20
LOTY TERMICZNE
Dłuższe loty wykonywane najpierw z instruktorem podczas, których uczeń pilot zdobywa niezbędną do lotów termicznych wiedzę. Instruktor uczy w jaki sposób znaleźć i odpowiednio wykorzystać prądy wznoszące. Po przyswojeniu podstawowych umiejętności uczeń pilot wykonuje samodzielny lot termiczny na szybowcu typu Pirat, który jest pierwszym, zdobytym typem szybowca jednomiejscowego.
Ilość lotów: 6 (8 godzin)
PRZELOT
Przelot do licencji – jest to ostatni etap, który wymagany jest w celu otrzymania licencji. Po ukończeniu wszystkich poprzednich elementów szkolenia, uczeń pilot wykonuje samodzielny przelot długości 50km lub przelot z instruktorem, którego długość wynosić musi minimum 100km. Po wykonaniu przelotu, można zapisać się na egzamin praktyczny ULC.