Samoloty

CESSNA 150

Silnik Continental O-200-A
Moc 100 KM
Rozpiętość skrzydeł 10,20 m
Długość 7,30 m
Wysokość 2,6 m
Powierzchnia nośna 15 m2
Masa własna 504 kg
Masa startowa 730 kg
Prędkość maks. 259 km/h
Prędkość wznoszenia 670 ft/min (3,4 m/s)
Pułap 14000 ft (4 300 m)
Ilość miejsc 2
Ilość egzemplarzy 3 (SP-AAN, SP-CTR, SP-ICE)

Cessna150x3

Cessna 150 jest w naszej flocie podstawowym samolotem wykorzystywanym do szkolenia podstawowego do licencji PPL(A) oraz w szkoleniu do uzyskania kwalifikacji do lotów nocnych. Relatywnie małe koszty eksploatacji tego samolotu pozwalają na redukcję kosztów całego szkolenia.  Dla pilotów licencjonowanych z powodzeniem może służyć w krótkich przelotach VFR.

SOCATA RALLYE 235

Silnik Lycoming O-540
Moc 235 KM
Rozpiętość skrzydeł 9,74 m
Długość 7,25 m
Wysokość 2,31 m (wersja C)
Powierzchnia nośna 12,28 m2
Masa własna 725 kg (SP-KNF)
740 kg (SP-KNG)
Masa startowa 1000 kg (SP-KNF)
1200 kg (SP-KNG)
Prędkość maks. 275 km/h
Prędkość wznoszenia 980 ft/min
Pułap 14 750 ft (4 500 m)
Ilość miejsc 4
Ilość egzemplarzy 2 (wersja C – SP-KNF, wersja E – SP-KNG)

IMG_3103

IMG_3372

Nasze Socaty to najnowsze samoloty we flocie Aeroklubu. Ze względu na swoje wysokie osiągi (235-konny silnik), na co dzień wykorzystywane są głównie do holowania szybowców zarówno podczas lotów szkolnych i treningowych w Aeroklubie, jak również na Zawodach Szybowcowych w całej Polsce. Samolot ten, którego prędkość przelotowa wynosi ok. 110 węzłów, wspaniale nadaje się także do latania turystycznego w warunkach VFR jak również IFR! Samolot SP-KNG (wersja E) posiada bowiem komplet wyposażenia służącego właśnie do lotów wg wskazań przyrządów.

Aeroklub Nadwiślański posiada dwa egzemplarze Socat w dwóch wersjach:

  • wersji C (SP-KNF, „Gaucho”) – w układzie tylego kółka z panelem do lotów VFR
  • wersji E (SP-KNG, „Sancho”) – w układzie przedniego kółka, z panelem do lotów IFR

 

 

 


Komentarze są wyłączone.

Do góry ↑