Marzyłeś kiedyś o pracy jako pilot zawodowy? Z pasją obserwowałeś szybko przesuwające się po niebie samoloty pasażerskie i wyobrażałeś sobie, że to właśnie Ty siedzisz za ich sterami? A może chciałeś spróbować latania sportowego lub akrobacyjnego na mniejszym sprzęcie?
Aeroklub Nadwiślański zaprasza wszystkich chętnych za szkolenia samolotowe i szybowcowe w sezonie 2023. W realizacji lotniczej przygody pomoże Ci wykwalifikowana kadra, sprzęt na najwyższym poziomie i wspaniała atmosfera tworzona poprzez miejsce i ludzi.
Zgłoś się na szkolenie już dziś!
SZKOLENIA SAMOLOTOWE!
TEORIA PPL(A) i LAPL(A)
W naszej ofercie znajdują się szkolenia e-learningowe, odbywające się na profesjonalnej platformie zgodnie z programami szkolenia zatwierdzonymi przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
PRAKTYKA PPL(A)
Licencja turystyczna to początek drogi każdego pilota zawodowego i liniowego.
Szkolenie do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) podczas, którego zdobywamy licencję oraz uprawnienia pozwalające nam na pilotowanie małych, jednosilnikowych statków powietrznych jest podzielone na trzy etapy.
ETAP A
Na początek opanowujemy podstawowe elementy pilotażu, takie jak lot po prostej, zakręty, poznajemy zasady postępowania w sytuacja awaryjnych (awarii silnika) oraz po raz pierwszy, po zaliczonym locie sprawdzającym, zostajemy dopuszczeni do lotu samodzielnego. Etap A składa się z około 13 godzin lotu z instruktorem oraz 2 godzin lotów samodzielnych.
ETAP B
Są to 3 godziny lotu z instruktorem podczas, których uczymy się pilotażu samolotu w oparciu o wskazania przyrządów w kabinie, bez możliwości odniesienia się do tego, co znajduje się za oknem.
ETAP C
Crème de la crème szkolenia samolotowego. Składa się na niego 19 godzin lotu z instruktorem i 5 godzin lotu samodzielnego. Podczas Etapu C uczymy się latać po trasach nawigacyjnych, czyli tego co jest istotą latania turystycznego na samolotach.
PRAKTYKA LAPL(A) – O TYM SZKOLENIU WIĘCEJ POCZYTASZ TUTAJ
Licencja pilota rekreacyjnego to idealna propozycja dla osób, które latanie samolotowe pragną wykorzystywać do turystyki lotniczej.
Szkolenie do licencji pilota samolotowego rekreacyjnego LAPL(A) podczas, którego zdobywamy licencję oraz uprawnienia pozwalające nam na pilotowanie małych, jednosilnikowych statków powietrznych jest podzielone na dwa etapy.
ETAP A
Na początek opanowujemy podstawowe elementy pilotażu, takie jak lot po prostej, zakręty, poznajemy zasady postępowania w sytuacja awaryjnych (awarii silnika) oraz po raz pierwszy, po zaliczonym locie sprawdzającym, zostajemy dopuszczeni do lotu samodzielnego. Etap A składa się z 12 godzin lotu z instruktorem oraz 3 godzin lotów samodzielnych.
ETAP B
Crème de la crème szkolenia samolotowego. Składa się na niego 12 godzin lotu z instruktorem i 3 godzin lotu samodzielnego. Podczas tego Etapu uczymy się latać po trasach nawigacyjnych, czyli tego co jest istotą latania turystycznego na samolotach.
HOLOWANIE SZYBOWCÓW
Rozszerzenie oferty umożliwiające zdobywanie nalotu dla pilotów posiadających licencję LAPL(A) lub PPL(A) polegające na uzyskaniu kwalifikacji do lotów na samolocie Socata Raylle 235 E lub Cessna C-182 jak również uzyskanie kwalifikacji do wykonywania lotów połączonych z holowaniem szybowców na podstawie szkolenia w oparciu o Program Szkolenia Samolotowego w Holowaniu Aeroklubu Nadwiślańskiego.
Terminy powyżej opisanych praktycznych szkoleń samolotowych są ustalane indywidualnie. Osoby chętne na ten rodzaj szkolenia prosimy o kontakt – jesteśmy bardzo elastyczni pod każdym względem jeśli chodzi o ten rodzaj szkolenia!
KURSY SZYBOWCOWE
Szkolenie szybowcowe składa się z dwóch zasadniczych etapów: szkolenia teoretycznego oraz praktycznego. Ponieważ szanujemy czas naszych kursantów etap pierwszy przeprowadzamy zaocznie co jest dla Nich niesamowitym udogodnieniem, ponieważ nie wymaga się by uczestniczyli w odrębnie organizowanych zajęciach zimowych a co się z tym wiąże ogranicza się koszty przyjazdu i zaoszczędza czas – czy to weekendy czy popołudnia w dni pracujące. Więcej w (KURSY TEORETYCZNE). Większość szkoleń praktycznych możliwa do zrealizowania jest podczas jednego przyjazdu, na który wystarczy 5 dni urlopu!!!
KURSY TEORETYCZNE
Aeroklub Nadwiślański oferuje kursy teoretyczne metodą szkolenia E-LEARNINGOWEGO.
Kurs on-line polega na tym, że uczestnicy rozpoczynają szkolenie zajęciami na specjalnie przygotowanej do tego platformie szkoleniowej. Minimalny czas nauki to 20 dni (maksymalny 60 dni). Kształcenie kończy się otrzymaniem elektronicznie podpisanego zaświadczenia o ukończeniu kursu na wskazany adres mailowy, które upoważnia do rozpoczęcia szkolenia praktycznego.
Zajęcia obejmują wykłady z następujących przedmiotów:
- Prawo lotnicze
- Łączność
- Zasady Lotu
- Procedury Operacyjne
- Ogólna Wiedza o Statku Powietrznym
- Człowiek – możliwości i ograniczenia
- Osiągi i Planowanie Lotu
- Prawo lotnicze
- Meteorologia
- Nawigacja
Oczywiście uznajemy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia teoretycznego z innych ośrodków!
KURSY PRAKTYCZNE
W sezonie 2023 Aeroklub Nadwiślański by sprostać Państwa oczekiwaniom organizuje następujące szkoleniowe turnusy szybowcowe:
Turnus | Data | Czas trwania | Rodzaj startu |
1 | INDYWIDUALNIE | hol samolotowy | |
2 | 01-08.04 | 8 dni | hol samolotowy |
3 | 22.04-07.05 | 16 dni | wyciągarka |
4 | INDYWIDUALNIE | hol samolotowy | |
5 | 24.06-09.07 | 16 dni | wyciągarka |
6 | 15-23.07 | 9 dni | hol samolotowy |
7 | 12-27.08 | 16 dni | wyciągarka |
8 | 09-17.09 | 9 dni | hol samolotowy |
9 | INDYWIDUALNIE | hol samolotowy |
W przypadku braku minimalnej ilości osób na dany turnus zastrzegamy sobie prawo do przesunięcia zgłoszonych osób na odpowiadający obu stronom termin.
Dla zorganizowanych grup możliwość zrealizowania szkolenia teoretycznego i praktycznego w innym terminie! Prosimy o kontakt mailowy.
Szkolenie praktyczne za wyciągarką (minimum by można przeprowadzić szkolenie to 4 osoby) trwa ok 1,5 do 2 tygodni (w zależności od warunków pogodowych i liczebności grupy) i obejmuje naukę pilotażu – opanowanie podstawowych elementów lotu (lot po prostej, wykonywanie zakrętów) start, lot po kręgu nadlotniskowym, lądowanie i prowadzenie łączności radiowej. Minimalna liczba lotów podczas szkolenia za wyciągarką wynosi 55 w tym 5 lotów samodzielnych. W zależności od liczby uczestników szkolenie realizowane jest na jednym lub dwóch szybowcach typu SZD-9bis BOCIAN i SZD-50-3 PUCHACZ.
Szkolenie praktyczne za samolotem (minimum 2 osoby lub w ostateczności szkolenie indywidualne IND.) trwa ok 5-9 dni (w zależności od warunków pogodowych i liczebności grupy) i obejmuje naukę pilotażu – opanowanie podstawowych elementów lotu (lot po prostej, wykonywanie zakrętów) start, lot po kręgu nadlotniskowym, lądowanie i prowadzenie łączności radiowej. Minimalna liczba lotów podczas szkolenia za samolotem wynosi 35 w tym 5 lotów samodzielnych. W zależności od liczby uczestników szkolenie realizowane jest na jednym lub dwóch szybowcach typu SZD-9bis BOCIAN i SZD-50-3 PUCHACZ.
Terminy praktycznych szkoleń za samolotem (IND.) są ustalane indywidualnie dla osób, które nie mogą uczestniczyć we wskazanych przez nas terminach. Osoby chętne na ten rodzaj szkolenia prosimy o kontakt mailowy.
WYMAGANIA
MINIMALNY WIEK UCZESTNIKA TO 16 LAT!
Nie szkolimy osób w wieku 14 i 15 lat!
Osoby niepełnoletnie muszą posiadać pisemną zgodę obojga rodziców lub prawnych opiekunów na udział w szkoleniu.
Pozytywny wynik badań lotniczo-lekarskich klasy 2. Badania takie wykonują wyspecjalizowane placówki medycyny lotniczej (GOBLL Wrocław, LUXMED Warszawa, ALERGO-MED Warszawa, WIML Warszawa) oraz lekarze orzecznicy zatwierdzeni przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (pełna lista na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod linkiem CENTRA MEDYCYNY LOTNICZEJ lub LEKARZE ORZECZNICY).
Szkolenie teoretyczne w naszym lub innym aeroklubie (jeżeli szkolenie teoretyczne było zaliczone w innym ośrodku konieczne jest przedstawienie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i wyniku egzaminu)
Wymagamy przedstawienia polisy ubezpieczeniowej NNW od sportów lotniczych. Istnieje możliwość wykupienia rzeczonego ubezpieczenia zbiorowego na miejscu w naszym ośrodku ( koszt ok 50-70 zł).
KOSZT SZKOLENIA
Szczegółowe informacje dotyczące kosztów szkoleń dostępne są TUTAJ.
Istnieje możliwość rezerwacji noclegu – szczegóły TUTAJ.
!!! ŻADNYCH SKŁADEK I INNYCH UKRYTYCH OPŁAT !!!
Po ukończonym kursie możesz zdecydować czy kontynuować dalsze szkolenie u nas w ośrodku czy wybrać inne miejsce by rozwijać skrzydła, jednak gwarantujemy, że zostaniesz w Lisich bo tu się po prostu chce latać :)!
ZGŁOSZENIA
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z Kierownikiem Szkolenia:
lub
607 – 092 – 600
Zgłoszenia na kursy teoretyczne i praktyczne przyjmujemy pod tym samym adresem mailowym. Zgłoszenie takie powinno obejmować następujące informacje: imię, nazwisko uczestnika, PESEL, adres zamieszkania, telefon kontaktowy. Prosimy również o podanie informacji którego szkolenia (termin i rodzaj) dotyczy zgłoszenie.
O możliwości udziału w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń!
Serdecznie zapraszamy na szkolenia lotnicze do Lisich Kątów!
Z lotniczym pozdrowieniem,
Aeroklub Nadwiślański