Marzyłeś kiedyś o pracy jako pilot zawodowy? Z pasją obserwowałeś szybko przesuwające się po niebie samoloty pasażerskie i wyobrażałeś sobie, że to właśnie Ty siedzisz za ich sterami? A może chciałeś spróbować latania sportowego lub akrobacyjnego na mniejszym sprzęcie?

Aeroklub Nadwiślański zaprasza wszystkich chętnych za szkolenia samolotowe i szybowcowe w sezonie 2018. W realizacji lotniczej przygody pomoże Ci wykwalifikowana kadra, sprzęt na najwyższym poziomie i wspaniała atmosfera tworzona poprzez miejsce i ludzi.

Zgłoś się na szkolenie już dziś!

SZKOLENIA SAMOLOTOWE!

TEORIA PPL(A) i LAPL(A)

W naszej ofercie znajdują się szkolenia na odległość metodą distance learning. Kursy e-learningowe odbywają się na naszej platformie zgodnie z programami szkolenia zatwierdzonymi przez Urząd lotnictwa Cywilnego.

PRAKTYKA PPL(A)

Licencja turystyczna to początek drogi każdego pilota zawodowego i liniowego.

Szkolenie do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A) podczas, którego zdobywamy licencję oraz uprawnienia pozwalające nam na pilotowanie małych, jednosilnikowych statków powietrznych jest podzielone na trzy etapy.

ETAP A

Na początek opanowujemy podstawowe elementy pilotażu, takie jak lot po prostej, zakręty, poznajemy zasady postępowania w sytuacja awaryjnych (awarii silnika) oraz po raz pierwszy, po zaliczonym locie sprawdzającym, zostajemy dopuszczeni do lotu samodzielnego. Etap A składa się z około 13 godzin lotu z instruktorem oraz 2 godzin lotów samodzielnych.

ETAP B

Są to 3 godziny lotu z instruktorem podczas, których uczymy się pilotażu samolotu w oparciu o wskazania przyrządów w kabinie, bez możliwości odniesienia się do tego, co znajduje się za oknem.

ETAP C

Crème de la crème szkolenia samolotowego. Składa się na niego 19 godzin lotu z instruktorem i 5 godzin lotu samodzielnego. Podczas Etapu C uczymy się latać po trasach nawigacyjnych, czyli tego co jest istotą latania turystycznego na samolotach.

PRAKTYKA LAPL(A)

Licencja pilota rekreacyjnego to idealna propozycja dla osób, które latanie samolotowe pragną wykorzystywać do turystyki lotniczej.

Szkolenie do licencji pilota samolotowego rekreacyjnego LAPL(A) podczas, którego zdobywamy licencję oraz uprawnienia pozwalające nam na pilotowanie małych, jednosilnikowych statków powietrznych jest podzielone na dwa etapy.

ETAP A

Na początek opanowujemy podstawowe elementy pilotażu, takie jak lot po prostej, zakręty, poznajemy zasady postępowania w sytuacja awaryjnych (awarii silnika) oraz po raz pierwszy, po zaliczonym locie sprawdzającym, zostajemy dopuszczeni do lotu samodzielnego. Etap A składa się z 12 godzin lotu z instruktorem oraz 2 godzin lotów samodzielnych.

ETAP B

Crème de la crème szkolenia samolotowego. Składa się na niego 12 godzin lotu z instruktorem i 2 godzin lotu samodzielnego. Podczas tego Etapu uczymy się latać po trasach nawigacyjnych, czyli tego co jest istotą latania turystycznego na samolotach.

HOLOWANIE SZYBOWCÓW

Rozszerzenie oferty umożliwiające zdobywanie nalotu dla pilotów posiadających licencję PPL(A) polegające na uzyskaniu kwalifikacji do lotów na samolocie Socata Raylle 235 E (około 1 h 20 min. lotów samodzielnych i z instruktorem) jak również uzyskanie kwalifikacji do wykonywania lotów połączonych z holowaniem szybowców na podstawie szkolenia w oparciu o Program Szkolenia Samolotowego w Holowaniu Aeroklubu Nadwiślańskiego (łącznie 1 h 45 min lotów z instruktorem i samodzielnych).

Terminy powyżej opisanych praktycznych szkoleń samolotowych są ustalane indywidualnie. Osoby chętne na ten rodzaj szkolenia prosimy o kontakt – jesteśmy bardzo elastyczni pod każdym względem jeśli chodzi o ten rodzaj szkolenia!

 

KURSY SZYBOWCOWE

Szkolenie szybowcowe składa się z dwóch zasadniczych etapów: szkolenia teoretycznego oraz praktycznego. Ponieważ szanujemy czas naszych kursantów etap pierwszy przeprowadzamy zaocznie co jest dla Nich niesamowitym udogodnieniem, ponieważ nie wymaga się by uczestniczyli w odrębnie organizowanych zajęciach zimowych a co się z tym wiąże ogranicza się koszty przyjazdu i zaoszczędza czas – czy to weekendy czy popołudnia w dni pracujące. Więcej w (KURSY TEORETYCZNE). Większość szkoleń praktycznych możliwa do zrealizowania jest podczas jednego przyjazdu, na który wystarczy 5 dni urlopu!!! W sezonach 2016/2017 w naszym ośrodku podstawowo wyszkoliło się blisko 100 osób – postaw na sprawdzony system i dołącz do Nich!

KURSY TEORETYCZNE

Aeroklub Nadwiślański oferuje kursy teoretyczne metodą szkolenia na odległość tzw. DISTANCE LEARNINGU. Polegają one na tym, że uczestnicy rozpoczynają szkolenie zajęciami w domu przy komputerze na specjalnie przygotowanej do tego platformie szkoleniowej po czym przyjeżdżają do ośrodka celem uzupełnienia wiedzy teoretycznej zdobytej podczas samokształcenia.

Zajęcia obejmują ok 55 godzin samokształcenia na platformie i 10h doskonalenia na sali wykładowej, w hangarze oraz warsztacie szybowcowym z następujących przedmiotów:

  • Prawo lotnicze
  • Łączność
  • Zasady Lotu
  • Procedury Operacyjne
  • Ogólna Wiedza o Statku Powietrznym
  • Człowiek – możliwości i ograniczenia
  • Osiągi i Planowanie Lotu
  • Prawo lotnicze
  • Meteorologia
  • Nawigacja

Pełny kurs teoretyczny kończy się egzaminem w ośrodku, po zaliczeniu którego uczestnik przystępuje do szkolenia praktycznego i otrzymuje stosowny certyfikat wymagany do przystąpienia do egzaminu na Licencji Pilota Szybowcowego SPL przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną.

Terminy uzupełniających szkoleń teoretycznych pokrywają się z terminami rozpoczęcia szkolenia praktycznego (patrz tabela poniżej) więc nie wymaga się dodatkowego przyjazdu do Lisich Kątów.

Oczywiście uznajemy zaświadczenia o ukończeniu szkolenia teoretycznego z innych ośrodków!

KURSY PRAKTYCZNE

W sezonie 2018 Aeroklub Nadwiślański by sprostać Państwa oczekiwaniom organizuje następujące szkoleniowe turnusy szybowcowe:

 

Turnus Data Czas trwania Rodzaj startu
1 INDYWIDUALNIE hol samolotowy
2 28.04-06.05 9 dni hol samolotowy
3 28.04-13.05 16 dni wyciągarka
4 23.06-01.07 9 dni hol samolotowy
5 23.06-08.07 16 dni wyciągarka
6 14-22.07 9 dni hol samolotowy
7 14-29.07 16 dni wyciągarka
8 11-19.08 9 dni hol samolotowy
9 11-26.08 16 dni wyciągarka
10 08-16.09 9 dni hol samolotowy
11  INDYWIDUALNIE hol samolotowy

W przypadku braku minimalnej ilości osób na dany turnus zastrzegamy sobie prawo do przesunięcia zgłoszonych osób na dowolnie odpowiadający Im termin.

Dla zorganizowanych grup możliwość zrealizowania szkolenia teoretycznego i praktycznego w dowolnym terminie! Prosimy o kontakt mailowy.

Szkolenie praktyczne za wyciągarką (minimum by można przeprowadzić szkolenie to 4 osoby) trwa ok 1 do 2 tygodni (w zależności od warunków pogodowych i liczebności grupy) i obejmuje naukę pilotażu – opanowanie podstawowych elementów lotu (lot po prostej, wykonywanie zakrętów) start, lot po kręgu nadlotniskowym, lądowanie i prowadzenie łączności radiowej. Minimalna liczba lotów podczas szkolenia za wyciągarką wynosi 51 w tym 5 lotów samodzielnych. W zależności od liczby uczestników szkolenie realizowane jest na jednym lub dwóch szybowcach typu SZD-9bis BOCIAN     i SZD-50-3 PUCHACZ.

Szkolenie praktyczne za samolotem (minimum 2 osoby lub szkolenie indywidualne VIP) trwa ok 3-7 dni (w zależności od warunków pogodowych i  liczebności grupy) i obejmuje naukę pilotażu – opanowanie podstawowych elementów lotu (lot po prostej, wykonywanie zakrętów) start, lot po kręgu nadlotniskowym, lądowanie i prowadzenie łączności radiowej. Minimalna liczba lotów podczas szkolenia za samolotem wynosi 32 w tym 5 lotów samodzielnych. W zależności od liczby uczestników szkolenie realizowane jest na jednym lub dwóch szybowcach typu SZD-9bis BOCIAN i SZD-50-3 PUCHACZ.

Terminy praktycznych szkoleń za samolotem (VIP) są ustalane indywidualnie. Osoby chętne na ten rodzaj szkolenia prosimy o kontakt mailowy. Jesteśmy bardzo elastyczni pod każdym względem jeśli chodzi o ten rodzaj szkolenia!

 

WYMAGANIA

Minimalny wiek uczestnika to 16 lat! Osoby niepełnoletnie muszą posiadać notarialnie potwierdzoną zgodę obydwu rodziców lub prawnych opiekunów na udział w szkoleniu.
Pozytywny wynik badań lotniczo-lekarskich klasy 2. Badania takie wykonują wyspecjalizowane placówki medycyny lotniczej (GOBLL Wrocław, LUXMED Warszawa, ALERGO-MED Warszawa, WIML Warszawa) oraz lekarze orzecznicy zatwierdzeni przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (pełna lista na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego pod linkiem http://www.ulc.gov.pl/pl/personel-lotniczy/medycyna-lotnicza/lekarze-orzecznicy).
Szkolenie teoretyczne w naszym lub innym aeroklubie (jeżeli szkolenie teoretyczne było zaliczone w innym ośrodku konieczne jest przedstawienie zaświadczenia o ukończeniu szkolenia i wyniku egzaminu)

Wymagamy przedstawienia polisy ubezpieczeniowej NNW od sportów lotniczych. Istnieje możliwość wykupienia rzeczonego ubezpieczenia zbiorowego na miejscu w naszym ośrodku  ( koszt ok 50-70 zł).

KOSZT SZKOLENIA

Szczegółowe informacje dotyczące kosztów szkoleń dostępne są TUTAJ.  http://lisie.pl/cennik-loty/

Istnieje możliwość rezerwacji noclegu i wyżywienia – szczegóły TUTAJ.  http://hostel.lisie.pl

!!! ŻADNYCH SKŁADEK I INNYCH UKRYTYCH OPŁAT !!!

Po ukończonym kursie możesz zdecydować czy dołączyć do naszego klubu i kontynuować dalsze szkolenie czy wybrać inne miejsce by rozwijać skrzydła jednak gwarantujemy, że zostaniesz w Lisich bo tu się po prostu chce latać :)!

ZGŁOSZENIA

W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości prosimy o kontakt z Kierownikiem Szkolenia:

wyszkolenie[WYTNIJTO]@lisie.pl

lub

607 – 092 – 600

Zgłoszenia na kursy teoretyczne i praktyczne przyjmujemy pod tym samym adresem mailowym. Zgłoszenie takie powinno obejmować następujące informacje: imię (imiona) uczestnika, PESEL, miejsce urodzenia, adres zameldowania, telefon kontaktowy. Prosimy również o podanie informacji którego szkolenia (termin i rodzaj) dotyczy zgłoszenie.

O możliwości udziału w szkoleniu decyduje kolejność zgłoszeń!

Serdecznie zapraszamy na szkolenia lotnicze do Lisich Kątów!

Z lotniczym pozdrowieniem,

Aeroklub Nadwiślański

lisie.pl